V dvadsiatom prvom storočí je ženské pokolenie automaticky prepojené s nákupnou taškou, nezmyselným pobehovaním po obchodných domoch a veľkým míňaním peňazí. Je však všeobecne známe, že už i páni prepadli tomuto fenoménu. Často v mužskom šatníku môžeme nájsť viac oblečenia ako v obchode, v ich garáži omnoho viac súčiastok než si dokáže človek predstaviť.
Podľa prieskumov, muži i ženy nakupujú aj pre to aby si liečili svoju depresívnu náladu. Podľa nedávnych prieskumov boli ženy v nakupovaní v supermarketoch porazené a predbehli ich muži. Takýto fenomén je viditeľný aj na Slovensku. V potravinách sa objavuje stále vyšší a vyšší počet mužov. Tí sa vyjadrujú rôzne, buď chcú navariť svojej žene, alebo žijú sami. Každopádne, váhy sa vyrovnávajú i v tejto oblasti.
Pánske harašenie v obchodoch sa vie prejaviť aj domom plným elektroniky, videohier a iných „mužských hračiek“. Toto je pánska terapia nakupovaním. Zatiaľ, čo jeden nakupuje elektroniku, iný siahne po hmoždinkách a náradí, ďalší po spomínanom oblečení, možností je mnoho. Malý prieskum odhalil niekoľko pánskych „úchyliek“ vďaka ktorým sa ženy nemusia cítiť slabo ak si po ťažkom dni doprajú nejakú tú novú kabelku či šaty.
Muži prezradili:
· Jeden z opýtaných pánov sa vyjadril, že nakupovanie ho príliš neberie, no na internete dokáže minúť nemalú sumu za videohry. Ďalší pán prezradil, že sám sa veľmi rád oblečie: „Mám rád štýlové oblečenie a chcem sa ženám páčiť. Okrem toho, rád sa odmením za nejaký úspech,“ prezradil Matúš.
· Michal: „Zo všetkého najradšej si kúpim nejaké športové pomôcky, chodievam do posilňovne a som schopný investovať do toho nemalé peniaze.“
· Jakub: „Rád míňam peniaze na svoje zdravie. Kupujem si veľa výživových doplnkov, investujem rád aj do zdravej stravy. Okrem toho, mnoho peňazí miniem na svoj výzor. Myslím, že je dôležité ako vyzeráme.“
· Šimon: „Starám sa o svoje auto a stále si doň kúpim niečo nové. Ak mám zlý deň, hneď kúpim niečo do auta.“
Ako vidíme, nakupovanie je liekom pre mnohých, ľudia sa odmenia či utešia a naša spoločnosť už dávno prekročila názor, že nakupujú len rozmaznané ženy. Ak je nakupovanie v rovine únosnosti, pôsobí na našu psychiku pozitívne, no stále netreba zabúdať na opatrnosť, aby vášeň neprerástla do závislosti, pretože tej môžu rovnako ľahko prepadnúť ženy i muži.