Keď ste pomerne začínajúcim vlastníkom internetovej stránky, istotne ste asi stokrát rozmýšľali nad tým, ako je to možné, že niektoré weby už majú takú početnú návštevnosť, ktorá je u nich už prakticky zaručená? Ako to funguje, že tieto weby sú už dobre známe a pravidelne sa na nich vykoná množstvo konverzií? Je to ideál každej internetovej stránky a jej prevádzkovateľa.
Určite to nie je o náhode. Nie je to určite o tom, že niektorá stránka takéto šťastie má a iná nie. A možno v tom nezohráva úlohu ani to, koľko sa takáto stránka prevádzkuje, pretože aj keby sa prevádzkovala desať rokov a jej majiteľ by bol nečinný v tom, aby ju zviditeľnil, bola by prakticky naďalej zabudnutá a ignorovaná, resp. mala by stály problém s nedostatočnou návštevnosťou.
- A ako vieme, bez návštevnosti na webe nevznikajú požadované akcie. Nevypĺňa sa dostatok formulárov, nekliká sa na reklamy, nik sa nehlási k odberu a hlavne takmer nikto nevytvára objednávky či iné konverzie, ktoré takáto stránka ponúka.
K tomu, aby bola stránka navštevovaná, musí byť najskôr funkčne zviditeľnená. Teda na miestach, kde ju s najväčšou pravdepodobnosťou objaví množstvo nových ľudí, ideálne potenciálnych záujemcov a zákazníkov. Väčšina ľudí k hľadaniu svojich požiadaviek používa internetové vyhľadávače ako Google. A je to práve vyhľadávač, ktorý im poskytuje relevantné výsledky len na základe toho, že sem zadajú nejaké slovo či slovné spojenie. A ako si na tom vo vyhľadávači stojí konkrétne váš web? Nenechajte nič na náhodu, poradiť vám môže seo konzultant Seolight.
Nemôžete to brať vôbec osobne, ak vám poviem, že aj váš web bude mať zrejme veľa chýb a nedostatkov, čo ho brzdia v tom, aby ho vyhľadávač poskytoval na predných a dobre viditeľných pozíciách. So seo optimalizáciou sa ale takýchto chýb zbavíte a získate výraznejší posun v organických výsledkoch.