Tento článok sa pravdepodobne bude týkať i Vás, nakoľko sa táto téma údajne dotýka trištvrtiny Slovákov, ale i susedných Čechov. Chtiac- nechtiac, dotlačení okolnosťami sme si vytvorili určitý zvyk. Pred väčším nákupom najskôr porovnáme ceny v konkurenčných predajniach a to cez letáky, alebo internet, či možno aj reklamu v TV. Letáky s aktuálnymi cenami a zľavami sú tak obľúbenou a často čítanou informáciou, ktorá určí náš smer víkendového nákupu.
V dnešnej dobe preplnených regálov, vysokých cien a menších platov je to vlastne logický postup.
Vlastne ísť nakupovať bez určitého plánu a zistených cien sa dnes považuje takmer za bláznovstvo či návod, ako prísť o peniaze ešte pred koncom mesiaca. Údajne až niečo cez trištvrte Slovákov a Čechov chodí nakupovať s vopred zistenými cenami, zľavami či akciami a pred vzájomným porovnaním cien dotyčnej či konkurenčnej predajne. Letáky sú pravidelným "darčekom" v našej poštovej schránke, no dnešní ľudia už porovnávajú ceny i cez internet, majú tak väčší prehľad o cenách, aktuálnych ponukách a akciách viacerých vzájomne konkurujúcich si obchodov v ich okolí. Ale aj napriek tomu ešte nájdeme vraj až polovicu nakupujúcich, ktorí sa "hrajú na tajných agentov". Ceny chodia porovnávať osobne do predajní. Spravia si prechádzku a zároveň sa pomaly ale isto informujú.
Informovanosť o cenách a to na viacero spôsobov sa stalo takmer neodmysliteľným predovšetkým pri nákupe drahších a vzácnejších vecí ako napríklad elektroniky či zariadení do domácnosti, ale aj v prípade záujmu o letenky či výberu dovolenky.
Pojem trištvrtina nakupujúcich platí vo všetkých spomenutých prípadoch s tým, že takto sa na nákup chystajú pravidelne, ďalších cca 20 % síce používa rovnaké metódy, ale údajne iba príležitostne, nie zakaždým. Bez predčasného porovnávania cien chodí nakupovať údajne len 1 %.